J. Tuwim " Lokomotywa"
Stoi na stacji lokomotywa,
Ciężka, ogromna i pot z niej spływa -
Tłusta oliwa.
Stoi i sapie, dyszy i dmucha,
Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha:
Buch - jak gorąco!
Uch - jak gorąco!
Puff - jak gorąco!
Uff - jak gorąco!
(...)
Ciężka, ogromna i pot z niej spływa -
Tłusta oliwa.
Stoi i sapie, dyszy i dmucha,
Żar z rozgrzanego jej brzucha bucha:
Buch - jak gorąco!
Uch - jak gorąco!
Puff - jak gorąco!
Uff - jak gorąco!
(...)
Nasza wersja lokomotywy.
W wagonach siedzą różne zwierzątka, które
wykonane są z filcu. Zwierzątka są przyczepione na rzep. Nasz pociąg jedzie np. na wycieczkę do dżungli.
Nasze zabawy:
- Naśladujemy dźwięk lokomotywy ciuf, ciuf, puf, puf!
- Układamy zwierzątka w różnej kolejności, wkładamy do pociągu, wyciągamy.
- Naśladujemy odgłosy zwierząt.
-lew- raur ! raur!
-pies- hau! hau!
-słoń- trututu!
-zając- truś! truś!
-żaba- kum! kum!
- Opisujemy zwierzęta, dotykamy, sprawdzamy itp.
- Liczymy wagony, poznajemy kolory.
- Śpiewam piosenki "Jedzie pociąg z daleka", "Pociąg krasnoludków", "Zabawa w pociąg".
"Zabawa w pociąg"- piosenka
Jedzie pociąg, jedzie pociąg a w pociągu dzieci.
Jadą, jadą na wycieczkę,słonko jasno świeci.
Pierwszy wagon hop, drugi wagon tup, tup,
trzeci wagon klap, klap, klap,pociąg jedzie w świat.
Jadą, jadą na wycieczkę,słonko jasno świeci.
Pierwszy wagon hop, drugi wagon tup, tup,
trzeci wagon klap, klap, klap,pociąg jedzie w świat.
Dzieci tworzą pociąg i jadą na wycieczkę.
Zatrzymują się i kolejno podskakują, tupią i klaszczą.
Po czym ruszają w dalszą drogę
Zatrzymują się i kolejno podskakują, tupią i klaszczą.
Po czym ruszają w dalszą drogę
"Pociąg krasnoludków"
Ze stacyjki siedmiu smutków
Rusza pociąg krasnoludków
Maszynista z kozią bródką
Zagwizdał cichutko
Wyruszają na wycieczkę
Zaczynają w drodze sprzeczkę
Czy ma pociąg jechać z planem
Czy może w nieznane
Jeden prosi do Warszawy
Drugi woła Huta Nowa
Trzeci chce wziąć kurs na Sopot
To ci mieli kłopot
Dwóch w pociągu łowi ryby
Ten na niby zbiera grzyby
Gdy się jeden z drugim kłócił
Pociąg się wywrócił
Rusza pociąg krasnoludków
Maszynista z kozią bródką
Zagwizdał cichutko
Wyruszają na wycieczkę
Zaczynają w drodze sprzeczkę
Czy ma pociąg jechać z planem
Czy może w nieznane
Jeden prosi do Warszawy
Drugi woła Huta Nowa
Trzeci chce wziąć kurs na Sopot
To ci mieli kłopot
Dwóch w pociągu łowi ryby
Ten na niby zbiera grzyby
Gdy się jeden z drugim kłócił
Pociąg się wywrócił
Przystanek dżungla.
Poznajemy egzotyczne zwierzęta:słonia, żyrafę, niedźwiedzia, hipopotama i lwa. Opisujemy wygląd zwierząt, pozwalamy dziecku dotknąć każde zwierzątko. Zwierzęta zrobione są z zalaminowanych kartek i pianki.
Zabawa w chowanego.
Na podłodze układamy zwierzęta, a następnie jedno zwierzątko zakrywamy kartką albo pieluszką. Zachęcamy, aby nasz maluszek odkrył kartkę i zobaczył kto schował się. Nastusia z chęcią odnajduje zwierzątka i bije brawo :-)
Gdzie jest lew? Lew schował się!
Tym razem schowałam zwierzęta pod tkaniny. Tkaniny są uszyte tylko z dwóch stron, aby łatwiej małemu dziecku było odkryć rączką to, co znajduje się w środku.
Czary mary hokus pokus... to jest lew!
Zabawa sensoryczna z lwem.
Piosenka „Dżungla”
„Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla ( rozkładamy ręce na boki).
Poplątane zwoje dzikich lian ( pokazujemy od góry w dół kręcone liany).
Mieszka sobie w bambusowej chatce ( daszek chatki składamy z dłoni).
Ambo Sambo dżungli wielki pan ( stukamy się piąstkami po klatce).
„Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla ( rozkładamy ręce na boki).
Poplątane zwoje dzikich lian ( pokazujemy od góry w dół kręcone liany).
Mieszka sobie w bambusowej chatce ( daszek chatki składamy z dłoni).
Ambo Sambo dżungli wielki pan ( stukamy się piąstkami po klatce).
Ref.Strusie mu się w pas kłaniają ( z ręki do łokcia robimy szyję i dziób strusia, kłaniamy się nim).
Małpy na gitarze grają ( udajemy granie).
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam (pokazujemy ręką raz w prawo, a raz w lewo).
Małpy na gitarze grają ( udajemy granie).
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam (pokazujemy ręką raz w prawo, a raz w lewo).
Ambo Sambo ( ręce oparte na biodrach).
Doskonale znam go ( wskazujemy na siebie).
Węża się nie boi ( pokazujemy ruch pełzania przez węza ręką).
Ani lwa ( dłonie z rozpostartymi palcami i straszymy „ła,ła”).
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców ( ręce do łokcia złożone jedna na drugą i udajemy, że w prawej coś trzymamy)
zawsze coś pysznego w dłoni ma.” ( pokazujemy coś pysznego w dłoni).
Doskonale znam go ( wskazujemy na siebie).
Węża się nie boi ( pokazujemy ruch pełzania przez węza ręką).
Ani lwa ( dłonie z rozpostartymi palcami i straszymy „ła,ła”).
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców ( ręce do łokcia złożone jedna na drugą i udajemy, że w prawej coś trzymamy)
zawsze coś pysznego w dłoni ma.” ( pokazujemy coś pysznego w dłoni).
Ref. Strusie…
Piosenka "Pewnego dnia Noe do lasu szedł"
Tu stoją krokodyle i orangutany,
Dwa malutkie wężyki i królewski orzeł,
I kot i mysz i bardzo duży słoń,
Dlaczego jeszcze nie ma dwóch nosorożców. Laj luli laj, luli luli luli laj...
- Tu stoją krokodyle – kłapiemy rękami,
- I orangutany – drapiemy się po głowach,
- Dwa malutkie wężyki – wykonujemy ruch płynącej fali obiema rękoma,
- I królewski orzeł – rękami pokazujemy lot,
- I kot – pokazujemy wąsiki pod nosem,
- i mysz - ściskamy dłonie w pięści i przytykamy do ust
- I bardzo duży słoń – ręką pokazujemy trąbę,
- Dlaczego jeszcze nie ma- szukamy ich przez niby- lornetkę,
- dwóch nosorożców- pokazujemy rękoma rogi nosorożca
- Laj luli laj- służy do machania obiema rękami wokół siebie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz